REGULAMIN korzystania z pomieszczeń w Bukowiańskim Centrum Kultury „Dom Ludowy” w Bukowinie Tatrzańskiej w trakcie epidemii COVID-19.
REGULAMIN korzystania z pomieszczeń w Bukowiańskim Centrum Kultury „Dom Ludowy” w Bukowinie Tatrzańskiej w trakcie epidemii COVID-19.
REGULAMIN
korzystania z pomieszczeń w Bukowiańskim Centrum Kultury „Dom Ludowy”
w Bukowinie Tatrzańskiej w trakcie epidemii COVID-19.
1. Na terenie Bukowiańskiego Centrum Kultury „Dom Ludowy” zwanego dalej Centrum, mogą przebywać wyłącznie osoby zdrowe, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.
2. Osoby z objawami takimi jak gorączka, uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu nie powinny przebywać na terenie obiektu (dotyczy to zarówno personelu jak i użytkowników).
3. W Centrum odbywają się zajęcia stałe Zespołów Regionalnych oraz Szkoły Ginących Zawodów wg ustalonego harmonogramu i zgodnie z listą uczestników (sporządzoną na podstawie deklaracji uczestnictwa). Dane osobowe uczestników zajęć mogą być przetwarzane i udostępniane odpowiednim służbom, w tym Inspekcji Sanitarnej, w celu realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19.
4. Uczestnicy zajęć są przyprowadzani/odbierani przez osoby zdrowe. Jeżeli w domu przebywa osoba na kwarantannie lub w izolacji nie wolno przyprowadzać ucznia na zajęcia w Centrum.
5. W budynku przebywają wyłącznie pracownicy, instruktorzy, osoby uczestniczące w zajęciach oraz osoby związane z bieżącym funkcjonowaniem Centrum, które stosują się do wdrożonych procedur.
6. Zajęcia odbywają się w poszczególnych salach warsztatowych w grupach liczących nie więcej osób niż:
* sala ceramiki - 8 osób (wraz z opiekunem);
* sala snycerki - 13 osób (wraz z opiekunem);
* sala malarstwa na szkle - 17 osób (wraz z opiekunem);
* sala „Świetlica” - 13 osób (wraz z opiekunem);
* sala „Teatralna” z pomieszczeniami przylegającymi - 31 osób (wraz z opiekunem);
* sala wystawowa „Zdziarska” - 15 osób (wraz z opiekunem);
* sala „Regionalna” - 17 osób (wraz z opiekunem);
w odległości pomiędzy stanowiskami wynoszącej min. 1, 5 m oraz w odstępach 15 minutowych pomiędzy grupami.
7. Przy wejściach do budynku Centrum oraz do poszczególnych pomieszczeń warsztatowych zorganizowane są stanowiska do dezynfekcji rąk, wyposażone w dozowniki z odpowiednim płynem i instrukcją.
8. Wszystkie rzeczy osobiste (np. okrycie wierzchnie) nie należy wnosić na salę zajęciową, pozostawiamy je na zamontowanych wieszakach (korzystamy z co drugiego zachowując odstępy).
9. Uczestnicy zajęć zaraz po przyjściu do pracowni zajmują swoje stanowiska pracy, korzystając tylko z materiałów przygotowanych na danym stanowisku, nie wymieniają się przyborami; uczestnik szkółki muzycznej korzysta tylko ze swojego instrumentu.
10. Każda osoba przebywająca w Centrum:
* dezynfekuje ręce po wejściu do budynku lub zakłada rękawiczki ochronne;
* osłania nos i usta maseczką (lub inną osłoną);
* zachowuje dystans społeczny minimum 2 m, nie gromadzi się w grupy;
* nie przemieszcza się bez powodu, nie przekracza wyznaczonych stref przebywania;
* zakrywa usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką podczas kaszlu i kichania , po czym jak najszybciej wyrzuca chusteczkę do zamkniętego kosza i myje ręce;
* stara się nie dotykać dłońmi okolic twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu;
* stosuje się do poleceń pracowników Centrum.
11. Pomieszczenia sanitarnohigieniczne wyposażone są w środki do mycia rąk. Osoby przebywające w Centrum regularnie często i dokładnie myją ręce wodą z mydłem, zgodnie z instrukcją znajdującą się przy umywalce, i dezynfekują osuszone dłonie środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).
12. W budynku Centrum w widocznym miejscu rozwieszone są instrukcje zdejmowania i zakładania maseczek oraz zdejmowania i zakładania rękawiczek. Zużyte środki ochrony osobistej wyrzucane są do odrębnych oznakowanych pojemników.
13. We wszystkich pomieszczeniach (zwłaszcza sanitarnohigienicznych i ciągach komunikacyjnych) wprowadza się podwyższony reżim sanitarny polegający na:
* częstym wietrzeniu pomieszczeń, minimum 2 x dziennie;
* dezynfekowaniu powierzchni dotykowych kilka razy dziennie (blaty, klamki, kontakty, włączniki);
* dezynfekowaniu wyposażenia i sprzętu na stanowiskach po każdej grupie/osobie;
* dezynfekowaniu pomieszczeń sanitarnohigienicznych minimum 1 x dziennie.
14. Procesu mycia i dezynfekowania pomieszczeń dokonuje personel sprzątający (pomieszczenia biurowe i użyteczności ogólnej) oraz instruktorzy poszczególnych zajęć (sale warsztatowe), którzy wyposażeni są w rękawiczki jednorazowe i
osłonę nosa i ust.
15. W budynku Centrum wydzielone jest pomieszczenie do odizolowania osoby chorej podejrzanej o zakażenie koronawirusem, zlokalizowane w części hotelowej Domu Ludowego - pokój nr 6.
16. W przypadku wystąpienia u osoby niepokojących objawów sugerujących zakażenie koronawirusem należy:
* niezwłocznie odizolować ją od pozostałych uczestników w pomieszczeniu, w którym jest możliwe czasowe odizolowanie jej od innych osób, a w uzasadnionych sytuacjach wezwać pomoc medyczną;
* powiadomić Dyrektora Centrum oraz właściwą miejscowo powiatową stację sanitarno-epidemiologiczną i stosować się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń;
* zaleca się ustalić obszar, w którym poruszała się i przebywała osoba z niepokojącymi objawami;
* zaleca się ustalić listę pracowników oraz uczestników zajęć, o ile to możliwe, przebywających w tym samym czasie i w tej samej części/częściach obiektu co osoba podejrzana o zakażenie;
* przeprowadzić rutynowe sprzątanie, zgodnie z procedurami oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.)
17. W widocznym miejscu na terenie Centrum umieszczone są numery telefonów do:
* Dyrektora Centrum – 721 007 221
* Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Zakopanem – 18 20 68 697
* Numer alarmowy – 112
18. Uczestnictwo w zajęciach jest jednoznaczne z akceptacją powyższego regulaminu.
19. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 22 maja 2020 r. do odwołania.